logo

reklam
25 Haziran 2026

2025’te erkekler daha fazla öldü

TÜİK’in 2025 yılı Ölüm ve Ölüm Nedeni İstatistikleri açıklandı. Yapılan açıklamaya göre, Isparta’da geçen yıl 3 bin 298 kişi yaşamını yitirdi.

2025’te Türkiye genelinde ise hayatını kaybedenlerin büyük bölümünü erkekler oluştururken, en fazla ölüme dolaşım sistemi hastalıkları neden oldu.

2025 yılında ölenlerin %55,1’ini erkekler, %44,9’unu kadınlar oluşturdu.

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından açıklanan 2025 yılı Ölüm ve Ölüm Nedeni İstatistikleri’ne göre, Isparta’da 2025 yılı boyunca toplam 3 bin 298 kişi hayatını kaybetti. Komşu illerden Antalya’da 14 bin 105, Burdur’da ise 2 bin 386 ölüm gerçekleşti.

Türkiye genelinde ise ölüm sayısı, 2024 yılında 489 bin 734 iken 2025 yılında 491 bin 684 olarak kayıtlara geçti. Yaşamını yitirenlerin yüzde 55,1’ini erkekler, yüzde 44,9’unu ise kadınlar oluşturdu. Böylece 2025 yılında da erkek ölümleri kadınlara göre daha yüksek seviyede gerçekleşti.

Bin kişi başına düşen ölüm sayısını ifade eden kaba ölüm hızı ise bir önceki yılla aynı kalarak binde 5,7 olarak hesaplandı.

TÜİK verilerine göre, ölüm nedenleri arasında ilk sırayı yüzde 34,7 ile dolaşım sistemi hastalıkları aldı. Bu grubu yüzde 16,1 ile iyi huylu ve kötü huylu tümörler (kanser), yüzde 15,1 ile solunum sistemi hastalıkları izledi.

Dolaşım sistemi hastalıklarına bağlı ölümlerin önemli bölümünü ise iskemik kalp hastalıkları oluştururken, uzmanlar kalp ve damar hastalıklarına karşı düzenli sağlık kontrolleri, sağlıklı beslenme ve fiziksel aktivitenin önemini bir kez daha vurguluyor.

TÜİK’in açıkladığı veriler, hem Türkiye genelinde hem de Isparta ve çevresinde yaşlanan nüfus yapısının sağlık hizmetleri ve koruyucu hekimlik uygulamalarının önemini her geçen yıl daha da artırdığını ortaya koyuyor.

Share

Yorum yapabilmek için Giriş yapın.